Travel Diary. Amsterdam, Holland. Day II. All about Food

Antroji diena Amsterdame pavasariu pražydo jau ne tik širdyje. Pusryčiauti ir mėgautis ryto kava nusprendėme lauke. Šilta ryto saulė miestą nuspalvino visai kitokiomis, niekur kitur nematytomis spalvomis.

*********

Our second day in Amsterdam reminded a proper spring. We decided to have our breakfast outside as the sun was shining so bright. It actually gave some different colors to this city. Colors that I have never seen anywhere else.

Toastable

Pusryčių pasirinkimu tą dieną tapo nedidelė, tačiau be galo miela skrebučių kavinukė "Toastable". Joje rasite viską, ko ryte gali pareikalauti jūsų skonio receptoriai - nuo skrebučių, įdarytų sūriu, šonine, chorizo ar kitais solidžiais priedais iki gardintų vaisiais, šokoladu ar uogiene. Jų skonis man priminė vaikystę, kai savaitgalio rytais su sese skrebučius ruošdavome mamos virtuvėje. Taip paprasta, bet taip skanu.

Drąsiai rekomenduoju šią vietą išbandyti ir jums, o jei dar pasiseks su oru - galėsite mėgautis klasišku vaizdu į dviračiais nusėtą Amsterdamo kanalų pakrantę.

Toastable

We decided to have our breakfast in a tiny and very lovely place called "Toastable". Here you will find everything you can dream about in the morning - from cheese, bacon or chorizo toasts to a very sweet versions of it (with chocolate, fruits, jams etc.). I actually thought that the taste of these toasts reminds me my childhood when me and my sister were usually making those hot sandwiches in mom's kitchen for Saturday's breakfast. Simple and so good.

I really recommend to visit this place. And if you will be lucky with the weather - you will also get a chance to enjoy a very classy view, because one of those beautiful canals of Amsterdam is right in front of the cafe.

Kanalai

Pusryčiaudamos su drauge svarstėme - kiek laiko prireiktų, kol pagaliau pradėtumėme atskirti miesto kanalus? Tiesa, nors Amsterdame jų yra daugiau nei 160, skiriami keturi pagrindiniai: Singel, Herengracht, Prinsengracht ir Keizersgracht. Tikiu, jog tai šiek tiek gelbėja orientavimosi procese, tačiau antrąją dieną Amsterdame, galva vis dar sukosi nuo įspūdingo kanalų bei tiltų skaičiaus.
Ar žinojote, jog pastarųjų Olandijos sostinėje nutiesta daugiau nei 1200?

Canals

While having our breakfast we were discussing - how long it would take us to finally recognize Amsterdam by its canals? The fact is that in this city you can find more than 160 canals. Of course, there exist 4 main ones: Singel, Herengracht, Prinsengracht ir Keizersgracht. I believe they help not to be so lost, but knowing the fact that it was our second day in Amsterdam, we were still struggling with finding the difference between those little streets. By the way, did you know that there are more than 1200 bridges in Amsterdam?

Objektas, kurį privalu aplankyti Amsterdame

Po pusryčių pėsčiomis keliavome tyrinėti miesto ir nekantravome savo akimis išvysti vieną kelionės tikslų - Amsterdamo centrinę viešąją biblioteką. Tiesa, ši labiau priminė prabangų verslo centrą nei tipinę mokslo ir knygų šventovę.

Toks panoraminis vaizdas (nuotraukos viršuje ir apačioje) atsiveria iš viršutinio centrinės Amsterdamo bibliotekos (Openbare Bibliotheek) aukšto. Tiesą sakant, čia keliaučiau net ir neturėdama tikslo pasimokyti ar padirbėti, o tiesiog, norėdama pabūti su savimi, atsipalaiduoti, paskaityti knygą, išgerti puodelį kavos.
Įėjimas į šią biblioteką - visiškai nemokamas. Galiu garantuoti, jog įtraukę šią stotelę į savo kelionės maršrutą - tikrai nepasigailėsite.

Place you must see when in Amsterdam

After breakfast we decided to go to the place that we wanted to see for the longest time. I am now talking about the public library of Amsterdam. It actually reminded me a very classy business center and not the typical library where studying is supposed to happen.

This stunning panoramic view can be seen from the top floor of the library. I would actually go here even without having any intention to study or work - this place is perfect for reading a book or just thinking in this beautiful and relaxing atmosphere.
The entrance is free and I highly recommend to visit this place if you ever go to Amsterdam.

Olandija - bynų šalis?

Tai, jog Olandija - skaniausių blynų šalis buvau girdėjusi ne kartą, tačiau šio fakto aš neįvertinau labai rimtai - juk tai tik blynai, - pamaniau. Vis dėlto, patikrinti šių kalbų svarumą atrodė būtina, todėl pietauti keliavome į siaurais ir stačiais laiptais mus pasitikusią kavinukę (Pannenkoekenhuis Upstairs Amsterdam), garsėjančią nepriekaištingu olandiškų blynų skoniu. Tie siauri ir statūs laiptai iš pirmo žvilgsnio priminė tikrą Olimpą. Pasiekus jo viršūnę supratome, jog teks dar šiek tiek palaukti, nes staliukų čia - vos keturi.
Įėjusi į vidų, iš karto pasijaučiau taip, tarsi būčiau patekusi į knygos vaikams puslapius - kavinės lubos padabintos įvairiausių dydžių, formų ir spalvų kavinukais, ant stalų - močiutės namus primenančios staltiesės ir spalvingi puodeliai.

*********

Holland - country of pancakes?

I have heard many times that Holland is a country where you can enjoy a perfect pancakes. And actually I never took it seriously. It's just a pancakes, - I was thinking. But anyway, I was really curious to see whether these talks are true. That's why we decided to have some Dutch pancakes for lunch. We went to a tiny pancake house (Pannenkoekenhuis Upstairs Amsterdam) which welcomed us with its narrow and steep stairs. I was feeling like we are climbing into the mountain, but it was worth of it.
If you don't have much time, I would recommend you to book a table in advance because here you will find only 4 tables.
 The ceiling of the restaurant were decorated with various teapots, colorful tablecloth and different cups reminded me grandmother's home.

Užsisakiau olandišką blyną su Brie sūriu, šonine ir medumi. Ir jau nurijusi pirmąjį kąsnį supratau, jog kalbos apie atmintyje įsirėžiantį jų skonį - ne iš piršto laužtos. Tešlos tekstūra buvo nepriekaištinga - tanki, bet tuo pačiu puri ir lengvai tirpstanti burnoje. Ypatingai man patiko sūrio, šoninės ir medaus kombinacija, kurią tikrai bandysiu pakartoti namuose.

Nors šios vietos aplinka prasilenkė su mano skoniu, tačiau faktu apie skaniausius blynus, kuriuos kepa olandai, imu tikėti vis labiau.

*********

I ordered a very tempting pancake with "Brie", bacon and honey. After the first bite I was already thinking that people who were saying such a good things about Dutch pancakes were totally right. It's thick, but at the same time fluffy texture was something that I really didn't expect. I also enjoyed a cheese, bacon and honey combination. Would definitely try to repeat it at home.

Even though, the interior of this place was not my cup of tea, I am starting to believe that Dutch pancakes are really the best.

Van Gogo muziejus

Amsterdame rasite virš 50 muziejų, o tai - įspūdingas skaičius tokio ploto miestui.
Aplankyti vieną garsiausių - Van Gogo muziejų, nebus sudėtinga. Bilietus galite įsigyti tiek iš anksto internetu, tiek prie pat įėjimo (vieno bilieto kaina suaugusiam žmogui - apie 17 eurų).

Apsuptos šio olandų tapytojo meno kūrinių, muziejuje praleidome beveik tris valandas. Čia galėsite gėrėtis ne tik talentingo menininko potėpių gyliu, bet ir paklausyti tapytojo rašytų laiškų tekstų ar net peržiūrėti dokumentinį filmą. Labai rekomenduoju apsilankyti - šis muziejus - dar vienas paminklas Van Gogui, pasakojantis ne eilinę menininko gyvenimo istoriją.
Muziejuje tapytojo darbų ekspozicija išdėstyta pagal raidos etapus, todėl net ir nesidomėjusiems Van Gogo gyvenimo istorija bus nesunku atsekti įvykių eigą.

Van Gogh museum

Amsterdam has more than 50 museums which is crazy amount knowing the fact that it's not a very big city.
One of the most famous here - Van Gogh museum became our destination of the evening. You can buy your ticket online, but it's also very easy to get your ticket (for adults - about 17 euros) here.

We spent almost 3 hours in this museum and I loved it. The works of Van Gogh here are grouped chronologically, that's why even those who didn't know anything about him will appreciate this museum.

Matyti šio kūrėjo originalius piešinių eskizus - nenusakomas jausmas/To see the original sketches of paintings - wonderful feeling

Mano antrosios dienos Amsterdame atradimai:

•"Toastable" ir vaikystę priminę pusryčiai
•Centrinė viešoji Amsterdamo biblioteka ir kvapą gniaužianti panorama viršutiniame pastato aukšte

*********

My second day in Amsterdam discoveries:

•"Toastable" and toasts that reminded me childhood
•Public library of Amsterdam and breathtaking panoramic view from the top floor
•Van Gogh museum

Contact me: g.gumuliauskyte@gmail.com
Follow my blog on: instagram and facebook.